Het event als strategisch marketinginstrument
Dorothé Gerritsen - Ronald van Olderen

cover Het event als strategisch marketinginstrument

  Bookmark and Share

Meer boeken

In de marketing spelen events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, en andersom, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Dit boek gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.

Het event als strategisch marketinginstrument behandelt de ontwikkeling van de beleveniseconomie, events en eventmarketing. De verschillende gebieden van marketing waarbinnen belevenissen een rol spelen, zoals citymarketing en branding, komen ook aan bod. De laatste hoofdstukken bespreken de stap van strategie naar concept, touchpoints, effectmeting en evaluatie.

Op de website staan voor studenten open vragen, een oefentoets met antwoorden en handige bijlagen bij hoofdstuk 9 en 10. Voor docenten is er uitgebreid docentenmateriaal beschikbaar als zij Het event als strategisch marketinginstrument als verplichte literatuur voor hun studenten voorschrijven. Dit materiaal bestaat uit antwoorden op de open vragen, multiplechoicevragen met antwoorden en powerpointpresentaties.

Verschil met vorige editie

  • De voorbeelden en cases in het boek en het materiaal op de site zijn geactualiseerd.
  • Deze nieuwe druk is een full colour editie.
  • Het hoofdstuk over trends en ontwikkelingen is aangevuld met voorbeelden van vernieuwende eventconcepten en nieuwe inzichten in de ontwikkeling van de transformatie- en beleveniseconomie.
  • Het hoofdstuk over relatiemanagement is geactualiseerd met toepassingen in social media.
  • Het hoofdstuk marketingcommunicatie bevat meer informatie over het inzetten van apps.
  • In het hoofdstuk citymarketing wordt het belang van veiligheid en duurzaamheid bij evenementen verder uitgediept.
  • Nieuwe methoden van effectmeting zijn toegevoegd en er is aandacht voor neuromarketing.

Het event als strategisch marketinginstrumentricht zich op hbo-opleidingen en professionals voor marketing en management van events, entertainment, sport en kunst. Samen met het Basisboek eventmanagement van Gabriëlle Kuiper biedt dit boek alle kennis en inzichten die hbo’ers nodig hebben als zij zich gaan bezighouden met events.

Colofon:

isbn: 9789046905692 · 2017, 2de herziene druk · paperback - 304p. · prijs: € 39.50
uitgeverij: Coutinho