economie en management - alle boeken

aanpak van interactief beleid

aanpak van interactief beleid
elke situatie is anders
Igno PrŲpper

Dit boek biedt overheden houvast in het aanpakken van interactieve projecten. Het geeft een afwegingskader waarmee (toekomstig) beleidsmakers systematisch leren kijken naar keuzes die zij moeten maken om tot een interactieve aanpak op maat te komen.

€ 22.50
meer info
Arbeidsverhoudingen in beweging

Arbeidsverhoudingen in beweging
Uitdagingen voor de personeelsmanager
Christine Baaijens - Joop Schippers

€ 19.50
meer info
Basisboek entertainmentmarketing

Basisboek entertainmentmarketing
Media, muziek, film, games en evenementen
Henk Penseel (red.)

Een nagenoeg compleet overzicht van de Nederlandse entertainmentsector met de specifieke marketingvereisten beschreven voor de verschillende branches: muziek, film, games, (multi)media en evenementen.

€ 59.00
meer info
Basisboek eventmanagement

Basisboek eventmanagement
Van concept naar realisatie
GabriŽlle Kuiper - Danique Kamp (red.)

Alle kennis voor de eventmanager: de zeven kernkwaliteiten, de context van het werk, de verschillende rollen, de relaties met betrokken partijen, de financiŽle en juridische aspecten. Met aandacht voor festivalisering, sociale media en businessmodellen.

€ 29.50
meer info
Basisboek integrale veiligheid

Basisboek integrale veiligheid
Wouter Stol - Jos Rijpma - Carel Tielenburg - Henk Veenhuysen - Tanja Abbas (red.)

€ 44.50
meer info
Basisboek marketingcommunicatie

Basisboek marketingcommunicatie
Esther de Berg - Rutger Mackenbach

Een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. 3de herzien druk.

€ 52.50
meer info
Basisboek neuromarketing

Basisboek neuromarketing
Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
Eveline van Zeeland

Neuromarketing biedt inzicht in zowel het bewuste als onbewuste proces in de mens. Dit boek biedt een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit jonge onderzoeksgebied.

€ 34.50
meer info
Bedrijfseconomie voor de collectieve sector

Bedrijfseconomie voor de collectieve sector
Nico Mol

Een studieboek over de toepassing van bedrijfeconomische methoden en technieken in de collectieve sector.

€ 29.50
meer info
bestuurlijke kaart van de Europese Unie

bestuurlijke kaart van de Europese Unie
Instellingen, besluitvorming en beleid
Anna van der Vleuten (red.)

Studieboek en nuttig naslagwerk met een beknopte geschiedenis van de Europese samenwerking en een beschrijving en analyse van de Europese instellingen en het Europees beleid. 4de geheel herziene druk.

€ 34.50
meer info
Brand-id

Brand-id
Inspiratieboek voor creatief denken
Wil Michels - Ineke Huyskens

Inspiratieboek voor creatief denken en praktijkboek voor merkdenken. Compleet geactualiseerde herdruk met volledig nieuw hoofdstuk.

€ 32.50
meer info
checklistboek voor managers en leidinggevenden

checklistboek voor managers en leidinggevenden
Ian MacKay

Checklists die managers helpen weloverwogen beslissingen te nemen. Een waardevolle leidraad voor zowel jonge als ervaren leidinggevenden. Alle denkbare werkterreinen komen aan bod.

€ 24.95
meer info
Competentiemanagement. En dan?

Competentiemanagement. En dan?
Een mensgerichte visie op competentiemanagement
Ton van Dongen

Aan de hand van het door hemzelf ontwikkelde competentiemodel gaat Ton van Dongen in op het doel van competentiemanagement, op essentiŽle onderdelen ervan en op de toepassingsmogelijkheden en de gevolgen voor werving en selectie, coaching en ontwikkeling.

€ 27.95
meer info
Conferencemanagement

Conferencemanagement
Congres- en vergaderorganisatie in theorie en praktijk
John E. Moreu

In dit boek komen alle facetten van de theorie en de praktijk van professioneel conferencemanagement aan bod. Bedoeld voor studenten, maar ook waardevol voor wie al in de bedrijfstak werkzaam is.

€ 32.00
meer info
Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief
Marinel Gerritsen - Marie-ThťrŤse Claes

Een overzicht van actuele theorieŽn over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Uitgangspunt is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, wel dezelfde taal, niet dezelfde cultuur.

€ 31.50
meer info
Denken over regio's

Denken over regio's
Geografische perspectieven
Ben de Pater (en anderen)

Een inleiding tot opvattingen over regio's en regionale geografie, met samenvattingen en opdrachten die de lezer actief bij de stof betrekken. Bestemd voor studenten geografie en andere geÔnteresseerden.

€ 26.00
meer info
Dit is marketing!

Dit is marketing!
Loek ten Berge - Johan van Kooten - Esther de Berg

Een compleet overzicht van het hele vakgebied marketing, met uitgebreide en geactualiseerde casuÔstiek en veel oefenmateriaal. Ook de laatste ontwikkelingen in de e-marketing zijn verwerkt.

€ 44.50
meer info
Doing in-company research projects

Doing in-company research projects
a step by step approach
Arjan de Bont

This book helps students do in-company research via a straightforward step-by-step approach.

€ 18.50
meer info
Dynamics in economic geography

Dynamics in economic geography
Changing views on industrial location and regional development
Oedzge Atzema - Ton van Rietbergen - Jan Lambooy - Sjef van Hoof

A survey of the major economic geography theories.

€ 23.50
meer info
Economie!

Economie!
uitgelegd in woord en beeld door de grootste economen
Benoist Simmat (tekst) - Vincent Caut (tekeningen)

In 37 met strips geÔllustreerde portretten, beknopt, treffend en goed gedocumenteerd, worden de bijdragen van de meesterdenkers van de economie met humor ontleed en hun intellectuele nalatenschap geŽvalueerd.

€ 17.50
meer info
Effectief samenwerken in interculturele teams

Effectief samenwerken in interculturele teams
Herman Blom - Peter Prud'homme van Reine

Dit boek bespreekt de vier belangrijkste theorieŽn over culturele verschillen, integreert ze tot ťťn model en geeft praktische voorbeelden van de verschillende aspecten van intercultureel teamwork en het positief benutten van culturele verschillen.

€ 22.50
meer info
Einstein en de kunst van... leidinggeven met diepgang

Einstein en de kunst van... leidinggeven met diepgang
Over onderstromen in mens en organisatie
Marian Timmermans - Willem de Vos

Dit boek wil leidinggevenden aanmoedigen te onderzoeken wat in hun organisatie en mensen onder de oppervlakte bruist en borrelt. Omdat het ontdekken van deze onderstromen je tot een rijkere en vrijere leidinggevende maakt.

€ 16.90
meer info
erfgoeduniversum

erfgoeduniversum
Een inleiding in de theorie en praktijk van cultureel erfgoed
Marlite Halbertsma - Marieke Kuipers

Het eerste Nederlandstalige studieboek dat de algemene thematiek van cultureel erfgoed behandelt aan de hand van voorbeelden uit de hele wereld, en natuurlijk ook uit Nederland.

€ 27.50
meer info
essentie van administratieve organisatie

essentie van administratieve organisatie
Wim Fennis - Jan-Pieter Schilderinck

Een begrijpelijke en overzichtelijke inleiding in de administratieve organisatie op basis van de drie belangrijkste bedrijftypes: handels-, industriŽle en dienstverlenende bedrijven. 2de druk met extra hoofdstukken.

€ 32.50
meer info
essentie van China

essentie van China
Communicatie - Zakendoen - Marketing
Jeanne Boden

Na een inleiding in de Chinese cultuur en maatschappij, maakt dit boek u wegwijs in het zakendoen en de marketing in China. Met praktische voorbeelden en toelichtingen van ervaringsdeskundigen.

€ 27.50
meer info
event als strategisch marketinginstrument

event als strategisch marketinginstrument
Dorothť Gerritsen - Ronald van Olderen

Hoe zet je events in als strategisch onderdeel van je marketing. Bedoeld voor hbo-opleidingen marketing en management van events, entertainment en sport en kunst.

€ 37.50
meer info
Hoe haal ik het beste uit mijn team?

Hoe haal ik het beste uit mijn team?
vaardigheden voor de effectieve teamcoach
David Clutterbuck

Wetenschappelijke en glasheldere benadering van teamcoaching. Eerste diepte-onderzoek naar teamcoaching buiten de sportwereld.

€ 17.95
meer info
imagineer

imagineer
Ontwerp beleving met betekenis
GabriŽlle Kuiper - Bert Smit

Dit boek biedt een volledig inzicht in de imagineer en zijn werkmethodes. Theorie en veel praktische voorbeelden, met oefeningen en leestips.

€ 38.50
meer info
Inleiding organisatiekunde

Inleiding organisatiekunde
Loek ten Berge - Marco Oteman - Johan van Kooten - Siep van der Werf

Kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde op basis van de S-begrippen uit het 7S-model van McKinsey. Zesde, geactualiseerde druk.

€ 31.50
meer info
Institutionele economie

Institutionele economie
Een optiek op organisatie- en sturingsvraagstukken
Cock A. Hazeu

Met zijn boek over institutionele economie slaat de auteur een brug vanuit de economie naar het terrein van (toekomstige) bestuurskundigen, politicologen, sociologen en juristen.

€ 18.50
meer info
Interculturele samenwerking in organisaties

Interculturele samenwerking in organisaties
Professioneel omgaan met verschillen
Herman Blom

Dit boek biedt vaardigheden en inzichten om voordeel te halen uit culturele diversiteit. Het beschrijft concrete technieken om inclusief beleid te implementeren, te werken in divers samengestelde teams en om te gaan met culturele dilemma's.

€ 29.50
meer info
kunst van cultuurmarketing

kunst van cultuurmarketing
Ruurd Mulder

Dit boek biedt de kennis die nodig is om gangbare marketingtheorieŽn toe te passen op de creatieve sector. Met ruime aandacht voor ontwikkelingen op het gebied van onlinemarketing, mobiele marketing en sociale media.

€ 37.50
meer info
Leisure!

Leisure!
Inleiding in de vrije tijd
Martijn Mulder

Een helder en toegankelijk overzicht van de vrijetijdssector. 2de geactualiseerde druk. Voor studenten van opleidingen op het gebied van vrije tijd (leisure), sport, toerisme, media en cultuur.

€ 27.50
meer info
Leren organiseren

Leren organiseren
Samenwerken, managen en coachen
Willem Visser

Deze inleiding in de organisatiekunde bespreekt alle theorie en vaardigheden die voor hulpverleners van belang zijn.

€ 26.00
meer info
Logistiek

Logistiek
Een bedrijfskundige benadering
Marco Oteman

€ 30.00
meer info
Management in het publieke domein

Management in het publieke domein
Issues, instituties en instrumenten
Mirko Noordegraaf

€ 37.50
meer info
Management voor de culturele sector

Management voor de culturele sector
Anette A. van der Zee (red.)

Een overzicht van belangrijke thema's waar de (aankomend) manager in de kunst- en cultuursector mee te maken krijgt: cultureel ondernemerschap, projectmanagement, strategisch management, hrm, financiŽn en marketing(communicatie).

€ 34.50
meer info
Managen van transities

Managen van transities
Hoe je medewerkers echt meekrijgt in verandering
William Bridges

Internationale bestseller op het gebied van verandermanagement: al 400.000 exemplaren verkocht wereldwijd. Voor mensen die leidinggeven aan een veranderingsproces. Helder en gedetailleerd.

€ 27.50
meer info
Marketingstrategie in ontwikkeling

Marketingstrategie in ontwikkeling
Van klassieke modellen naar waardenmarketing
Anton Klop

Een overzicht van klassieke en nieuwe modellen, van portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Met extra aandacht voor de samenhang tussen de modellen en hoe deze worden toegepast in het midden- en kleinbedrijf.

€ 28.50
meer info
Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep

Mensenorganisaties: 24 evoluties onder de loep
Weet wat er speelt bij strategisch HRD
Janneke Schenning - P. Robert-Jan Simons - Tijs Besieux - Anton van Wijk

Een onmisbare encyclopedie over trends in het HRD-veld. Verbind de wetenschap en de praktijk. 24 essentiŽle evoluties, vanuit drie invalshoeken: het individu, het team en de organisatie.

€ 42.50
meer info
merk voorbij

merk voorbij
Handboek voor identiteit in imago
Rudy van Belkom

Leer met de TACTICS-methode stap voor stap te werken aan een betekenisvol en geloofwaardig imago. Voor studenten in de commerciŽle en communicatieopleidingen

€ 37.50
meer info
Milieubeleid

Milieubeleid
Analyse en perspectief
Peter Driessen - Pieter Leroy

Dit boek behandelt de ontstaansgeschiedenis en evolutie van het milieubeleid tot op heden. Het verschaft ook inzicht in de implicaties van deze maatregels op het dagdagelijkse leven.

€ 46.00
meer info
Offertes schrijven die scoren

Offertes schrijven die scoren
MariŽt Hermans

Hoe schrijf je offertes die zich onderscheiden van die van de concurrenten. Voor studenten aan commerciŽle richtingen ťn professionals.

€ 22.50
meer info
Onbegrensd werken

Onbegrensd werken
Arbeid en hrm in de 21e eeuw
Ton Korver - Karin Potting

Dit boek gaat in op de consequenties van de globalisering en de opkomst van het internet voor het functioneren van de arbeidsmarkt, voor organisatievormen en arbeidsrelaties.

€ 27.50
meer info
Organisaties in transitie

Organisaties in transitie
Ondernemend in een veranderende wereld
Eric Leltz

Een praktisch boek over verandermanagement dat de oorzaken en gevolgen van ingrijpende veranderingen behandelt, maar ook laat zien hoe organisaties ťn hun medewerkers op die veranderingen kunnen anticiperen en kansen kunnen omzetten in concrete acties.

€ 29.50
meer info
Personeelsmanagement nader becijferd

Personeelsmanagement nader becijferd
Karin Potting

Een zeer praktisch boek met veel voorbeelden, bedoeld voor (toekomstig) professionals die zich bezig (gaan) houden met financiŽle consequenties van humanresourcesvraagstukken.

€ 29.00
meer info
Planning voor stad en land

Planning voor stad en land
Marjan Hidding

€ 24.00
meer info
Praktijkboek maatschappelijk verantwoord ondernemen

Praktijkboek maatschappelijk verantwoord ondernemen
Naar een succesvol MVO-beleid
Pierre Winkler

In dit boek worden praktische modellen en methodes besproken om maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) op verschillende beleidsterreinen succesvol vorm te geven.

€ 16.50
meer info
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

Praktijkgericht onderzoek in bedrijf
Jan Leen - Jef Mertens

De huidige tijd vraagt om continue kennisontwikkeling. Van HBO-professionals wordt daarom verwacht dat zij beschikken over een onderzoekende houding en goede onderzoeksvaardigheden. Dit boek biedt studenten daarvoor de onmisbare basis.

€ 23.50
meer info
Ruimte voor milieu

Ruimte voor milieu
Inzichten van milieugeografen en -planologen
Natascha Bakker - Ton Dietz - Maarten Wolsink

Dit boek geeft een mooi beeld van de diversiteit in zowel milieuproblematiek als van het vakgebied van de geografie en planologie.

€ 29.50
meer info
Ruimtelijke economische dynamiek

Ruimtelijke economische dynamiek
Kijk op bedrijfslocatie en regionale ontwikkeling
Oedzge Atzema - Jan Lambooy - Ton van Rietbergen - Sjef van Hoof

Een overzicht van de belangrijkste theorieŽn in de economische geografie. Grondig herziene derde druk. Geactualiseerd en met een nieuwe indeling.

€ 23.50
meer info
Schaliegas, piekolie & onze toekomst

Schaliegas, piekolie & onze toekomst
Richard Heinberg

Heinberg beschrijft de schaliewinning (fracking), levert de cijfers en de feiten, en presenteert de bottom line: we zullen onze energiepolitiek fundamenteel moeten aanpassen. Met een artikel over de situatie en het debat in Nederland.

€ 19.95
meer info
Schrijfgids voor economen

Schrijfgids voor economen
Scripties, papers en rapporten in business, finance en management
Susanne van Hoek-Gerritsen

Dit boek bespreekt alle taalkundige en technische aspecten die van belang zijn bij het schrijven van economische teksten, zoals essays, papers, scripties, rapporten, verslagen en analyses.

€ 24.50
meer info
Sociale vaardigheden voor leidinggevenden

Sociale vaardigheden voor leidinggevenden
Jan Pieter van Oudenhoven

€ 19.50
meer info
Statistische toetsen in economische toepassingen

Statistische toetsen in economische toepassingen
Jaap Klouwen

In dit boek behandelen de auteurs basisbegrippen uit de statistische toetsingstheorie. Geschikt voor opleidingen bedrijfseconomie, accountancy, logistiek en andere commercieel-economische opleidingen.

€ 26.50
meer info
Strategisch en operationeel salesmanagement

Strategisch en operationeel salesmanagement
Handboek voor het hoger economisch onderwijs
Renť van Holten

Een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus. Met lesopdrachten en casuÔstiek en extra online materiaal. Een handboek voor commercieel-economische opleidingen op hbo-niveau.

€ 49.50
meer info
Terra Reversa

Terra Reversa
De transitie naar rechtvaardige duurzaamheid
Peter Tom Jones - Vicky De Meyere

Een update van het boek dat voor het eerst verscheen in 2009. Een verrassend positief geluid in het debat over de transitie naar een klimaatvriendelijke, circulaire ťn veerkrachtige economie.

€ 24.95
meer info
The Eight Great Beacons of Cultural Awareness

The Eight Great Beacons of Cultural Awareness
Navigating the cultural landscape
Jim Morris - Sylla Pahladsingh

A practical guide that will strengthen your cultural awareness. Helps you to successfully navigate the cultural landscape. Improve your interpersonal relationships and international business results.

€ 24.95
meer info
Tips en tools voor managers

Tips en tools voor managers
Jolanda Bouman

Praktisch naslagwerk voor leidinggevenden.

€ 24.95
meer info
Toegepaste micro-economie

Toegepaste micro-economie
Frank Dietz - Wim Heijman - Peter Marks

Deze uitgave slaat een brug tussen de concrete belevingswereld van studenten en de abstracte manier waarop in de micro-economie maatschappelijke vraagstukken worden geanalyseerd.

€ 49.50
meer info
Uit de olie

Uit de olie
Jeremy Leggett

In een persoonlijk relaas laat de auteur zien hoe achter de schermen van de wereld van goedkope fossiele energie de spanning zich opbouwt, maar biedt hij ook een nieuw perspectief op duurzame energie.

€ 19.95
meer info
Vaardigheden voor het samenwerken in teams

Vaardigheden voor het samenwerken in teams
Jan Pieter van Oudenhoven - Hanneke Grutterink

Een toegankelijk geschreven boek dat kernvaardigheden als samenwerken, besluitvorming, conflicthantering, voorzitten, onderhandelen, presenteren, leidinggeven en omgaan met diversiteit koppelt aan het werken in teams.

€ 22.50
meer info
Van cohousing tot volkstuin

Van cohousing tot volkstuin
De opmars van een andere economie
Gerard Hautekeur

Een ronde van Vlaanderen langs stadslandbouwprojecten, sociaal distributieplatform gezonde voeding, sociale kruideniers, cohousingprojecten, initiatieven van buurteconomie, ruil- of deeleconomie. Langs hoofdrolspelers, bevoorrechte getuigen en experts.

€ 22.50
meer info
Verkeer en vervoer in hoofdlijnen

Verkeer en vervoer in hoofdlijnen
Bert van Wee - Jan Anne Annema

Dit boek biedt een helder beeld van de functie en betekenis van verkeer en vervoer in onze huidige maatschappij, vanuit de vakgebieden economie, ruimtelijke wetenschappen, civiele techniek en psychologie. Bedoeld voor hoger onderwijs en zelfstudie.

€ 39.50
meer info
Voor de goede orde

Voor de goede orde
Handhaven van regels en wetten
Hannie Raaff

Dit boek behandelt de problemen waarvoor professionals met een handhavende functie dagelijks voor komen te staan en biedt naast theoretische inzicht vooral praktische handvatten. Met veel aansprekende voorbeelden uit de sociale- en juridische praktijk.

€ 29.50
meer info
Voor een goede zaak

Voor een goede zaak
Sociaal ondernemen in theorie en praktijk
Marianne Dagevos - Jiske Kiers - Jillis Kors - Petra Verhagen

Het eerste boek in het Nederlands met een uitgebreid overzicht van de stand van zaken van sociaal ondernemen en een samenhangende bespreking van theorie en praktijk.

€ 34.50
meer info
Welvaart zonder groei

Welvaart zonder groei
Economie voor een eindige planeet
Tim Jackson

Een nieuw economisch model dat ecologische investeringen en een groene diensteneconomie centraal stelt.

€ 19.95
meer info
wereld van arbeidsbemiddeling

wereld van arbeidsbemiddeling
Recruitment en re-integratie
Ilonka Dorrepaal - Mirjam Weima-Oberink

Een compleet overzicht van de dagelijkse praktijk van de arbeidsbemiddelaar. Tweede herziene druk. Voor studenten en startende professionals.

€ 34.50
meer info
Zelfregie terug in het werk

Zelfregie terug in het werk
Een inspirerend concept van professionaliteit en organisatieontwikkeling
Gerard Donkers

In dit zeer praktijkgerichte boek staat het zelfregulerend en zelforganiserend vermogen van individuen, groepen en organisaties centraal. Het laat zien hoe je dit kunt onderzoeken en versterken.

€ 39.50
meer info
 
top