Drie prachtige kinderboeken van auteur en illustrator Paul Verrept.
Toen Anja verhuisde, voelde ik me raar. Ze was mijn beste vriendje.
‘Ik denk dat je haar mist’, zei mama.
Wat is dat, missen, vroeg ik me af. Ik dacht aan Anja en ik dacht aan oma.
Oma is dood. Ik denk dat oma altijd dood zal blijven.
Op een dag was het oorlog. We vochten.
Soms bleef het een hele tijd stil. Dan weer leek het of de wereld ontplofte.
Veel soldaten waren dood. Ik leefde.
Op een dag was de oorlog voorbij.
‘Ik ken alvast geen beter boek dan dit om de hele oorlogsgekte van vandaag – voor zover zoiets mogelijk is – duidelijk te maken aan jonge kinderen.’ – De Morgen
Op een dag gaf opa mij een verrekijker.
Ik klom op een stoel en zei:
ik zal eens kijken of ik God zie.
‘Het is een prachtig verhaal over Gods grootheid en goedheid; (…) Wat een lieve God is dit.’ – Vrij Nederland